30 Nisan 2010 Cuma

Bir Sarmaşık Olsam

Mishka ve AlmaTarık Akan ve Şerif Sezer'i yıllar sonra tekrar aynı filmde buluşturan, Murat Saraçoğlu'nun 2009 yapımı Deli Deli Olma / Piano Girl filmini biraz geç de olsa sonunda izleyebildim. Çok sevdiğim iki oyuncunun yine muhteşem oyunculuklarıyla çok güzel bir film Deli Deli Olma. Filmi ve filmde önce Mişka / Mishka (Tarık Akan)'ın sonra başarılı çocuk oyuncu Alma (Cemile Nihan Turan)'nın söylediği, dışlanmışların duygularını hüzünlü sözleriyle yansıtan "Bir Sarmaşık Olsam" şarkısını çok sevdim.
Bir sarmaşık olsaydım,
Sıkıca tutunsaydım bir yere.
Sökülüp atılmasaydım,
Köklerimi salsaydım derinlere.

Bir sarmaşık olsaydım,
Dolasaydım gövdemi döne döne.
Günlerce aynı yerde kalsaydım,
Hareketsizlikten uyusaydım.

Bense ayrık otuyam,
Her çıktığı yerden sökülen.
Sarmaşık olmak isteyipte;
Basit bir ot bilinen.

Bir ayrık otuyam,
Kökü olmayan, sevilmeyen.
Sarmaşık olmaya özenen;
......................
Öylece bir ot işte.