12 Mart 2010 Cuma

Voyná i mir (Война и мир)

Günlerdir film izleyemiyorum, günlerdir bir süredir elimde sürüklenen Alev Alatlı'nın "Or'da Kimse Var mı?" dörtlemesinin son kitabı "O.K. Musti Türkiye Tamamdır"'ı okuyup bitiremiyorum. Bahar yorgunluğu mu desem, geçiş mevsimi huzursuzlukları mı, adını da konduramıyorum....
"Hızlı film seyretme kursları" var mıdır acaba tıpkı "hızlı okuma kursları" gibi ? Woody Allen'in pek klişe bir yorumu vardır: "Hızlı okuma kurslarına katıldıktan sonra yirmi dakikada Savaş ve Barış'ı okudum: Kitap Rusya'da geçiyordu !" Şaka bir yana, Lev Nikolayeviç Tolstoy (Лев Никола́евич Толсто́й)'un dev epik romanı Savaş ve Barış'ın Sergei Bondarchuk (Сергей Бондарчук) uyarlaması olan 1967 yapımı Voyná i mir (Война и мир) / War and Peace / Savaş ve Barış filminin 405 dakikalık DVD'si izlenmek üzere evimizde beklemeye devam ediyor, ediyor, ediyor, üstelik belirsiz bir süre daha beklemeye devam edecek gibi görünüyor... Arşivimizde ilgili dev eserin King Vidor'un yönetmenliğinde 1956 yapımı Hollywood uyarlaması War and Peace / Savaş ve Barış da mevcut bu arada. Bir kaç sene önce izlediğim bu versiyon elbette Rus versiyonu ile kıyas bile kabul etmez ! Sabırla beklemeye devam et beni Voyná i mir (Война и мир) çok yakında izleyeceğim seni ve kesinlikle yorumum "film Rusya'da geçiyordu"dan fazlası olacak... Savaş ve Barış