6 Eylül 2016 Salı

Hundraåringen som klev ut genom
fönstret och försvann

Orhan Pamuk'un "Yeni Hayat" romanındaki "Bir kitap okudum, hayatım değişti!" mottosuna öykünerek rahatlıkla "Bir film izledim, hayatım değişti!" diyebileceğim filmlerden biri Felix Herngren'in 2013 yapımı, uzun isimli Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann / The Hundred Year-Old Man Who Climbed Out of the Window and Disappeared / Yüz Yaşında Camdan Atlayıp Kaybolan Adam filmi!
Huzurevinde 100. yaşının kutlanacağı gün, birdenbire camdan atlayarak kaçan Allan Karlsson'un hem günümüzdeki hem geçmişindeki maceraları izleyicisini gerçekten başka dünyalara sürüklüyor. Jonas Jonasson'un aynı adlı romanından hem yönetmen Felix Herngren hem de Hans Ingemansson tarafından senaryolaştırılan Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann / The Hundred Year-Old Man Who Climbed Out of the Window and Disappeared / Yüz Yaşında Camdan Atlayıp Kaybolan Adam incelikli esprileriyle izleyicisinin kalbini fethetmeyi başarıyor! İçinden kedi Molotov, fil Tumba, Amerikan başkanlarından Truman, Faşist İspanyol diktatör General Franco, Komünist Rus diktatör Stalin, Perestroyka'yı gerçekleştirmiş Rus devlet başkanı Mihail Gorbaçov'un da bizzat geçtiği ve renklendirdiği, güldüren ama güldürürken düşündüren şahane bir film Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann / The Hundred Year-Old Man Who Climbed Out of the Window and Disappeared / Yüz Yaşında Camdan Atlayıp Kaybolan Adam!

100 yaşımı görebilecek miyim bilemiyorum? Ancak eğer görebileceksem 100. yaşımı, Allan Karlsson kadar sağlıklı olabilmek elbette artık tek dileğim!!!