21 Ekim 2014 Salı

The Heart Is Deceitful Above All Things

Laura Albert'ın yarattığı J.T. LeRoy adındaki karakterin yaşadığı korkunç çocukluk yıllarını anlattığı aynı adlı kitabından, Asia Argento'nun Alessandro Magania ile birlikte senaryolaştırdığı, yönettiği ve filmdeki arızalı anneyi bizzat oynadığı 2004 yapımı The Heart Is Deceitful Above All Things / Kalp Her Şeyden Daha Aldatıcıdır filmini izledim dün gece. Orhan Pamuk'un "Yeni Hayat" romanının ilk cümlesine öykünerek ilk izlenimim şöyle oldu: "Bir gün bir film seyrettim, hayatım değişti." Cümleyi olumlu yönde yazmadığımı belirterek Asia Argento'yu, kendisiyle tanıştığım ve sevdiğim Tony Gatlif'in Transylvania / Transilvanya filmiyle anımsamak istediğimi defalarca tekrarlayarak uykunun dingin kollarına bıraktığımı anımsıyorum kendimi.

Etkilenmemesi pek mümkün değildi herhalde diyerek, Asia Argento'nun "Giallo" tarzı filmlerin bir numaralı yönetmeni sayılan babası Dario Argento'yu hiç aratmadığını belirtmek istiyorum The Heart Is Deceitful Above All Things / Kalp Her Şeyden Daha Aldatıcıdır filmiyle!