1 Şubat 2011 Salı

”Halbuki hayat yaşanmaz kitap okur gibi.”

Favoring SmileZaman zaman, taaa Amerika’daki yeğenim ile kitaplardan, filmlerden, O’nun yazdığı denemelerden, buradan, oradan, şuradan konular üzerine yazışırız. Dün bana ulaşan denemesi, benim de sevdiğim Yakup Kadri Karaosmanoğlu’nun meşhur romanı Yaban ile girizgah yaparak daha farklı noktalara giden, beni de farklı düşüncelere sürükleyen bir yazıydı. “AY’dan İzlenimler”´e konuk etmek istedim beni en çok etkileyen paragrafı:
“Halbuki hayat yaşanmaz kitap okur gibi. Hayat okunmaz kitap okur gibi. Hayatı yaşarken biraz daha sevgi ve biraz daha cesaret gerekir. Aynı soruyu bir kere sormak yetmez, cevap almaya devam ettikçe sonuna kadar sormak gerekir. Cevaplar bitinceye kadar, gerçeği bulana kadar. Kana kan dişe diş değildir hayat. Kalbe kalp, bileğe bilektir.
Kitap bitince biter ya kimin kazandığını değiştiremezsin. Hayat öyle yaşanmaz işte.”