2 Kasım 2012 Cuma

Des Vents Contraires

“Yapamam. Daha fazla katlanamam. Üzgünüm.” sözleri dudaklarından dökülen eşiniz, bu sözleri söylediği sabahın akşamında eve dönmezse ve bir daha kendisinden hiç haber alamazsanız ne hissedersiniz?!!!
Olivier Adam’ın aynı adlı romanından, Jalil Lespert’in senaryosuna da katkıda bulunarak yönettiği Des Vents Contraires / Headwinds / Sert Rüzgarlar filminde, yazar, iki çocuklu sorumsuz baba rolünde izlediğimiz Paul Anderen, bu durumla karşı karşıya kalıyor hemen filmin başında. Filmin adı “Sert Rüzgarlar” olarak Türkçeleştirilmiş ama ben "Karşıt Rüzgarlar"ı daha çok yakıştırdım filmin adına. İki çocuğuyla başbaşa yaşam mücadelesine başlayan Paul’ün olgunlaşmasını, sorumluluk sahibi olmayı öğrenmesini çok yalın bir biçimde aktarmış film. Duygu sömürüsüne yer vermeden oldukça dozunda verilmiş her an.
Sorumsuz baba Paul’ün adım adım adam oluşunu izlerken bir de başka bir babanın (büyük olasılıkla Kuzey Afrika kökenli bir baba) dramına tanık oluyoruz filmde… Paul’ün, oğlunu ancak kaçırarak görebilen çaresiz babaya yardımlarını izlerken ne hayatlar var diye düşünmeden edemiyor insan… Beni başka başka düşüncelere sürükleyen bir film oldu Des Vents Contraires / Headwinds / Karşıt Rüzgarlar , uzun zamandır izlediğim en hoş Fransız filmi diyebilirim…