18 Mayıs 2011 Çarşamba

İlber Ortaylı'nın Notlarından Aktardığı Portreler

Defterimden PortrelerKızım ve ben İlber Ortaylı'yı pek severiz. Aksatmadan her Cumartesi izlediğimiz Tarihin Arka Odası'nda katılımcı olarak İlber Ortaylı varsa, daha bir keyifle geçeriz ekran başına... Kızıma bir sürpriz yaparak İlber Ortaylı'nın yeni çıkan Defterimden Portreler kitabını sipariş etmiştim. İlber Ortaylı bu kez özel defterini (dolayısıyla özel notlarını) paylaştığını ve her zaman portreleri kaleme almayı sevdiğini belirterek dünyada tarihe yön vermiş kişilerle günümüzden (ya da daha yakın tarihimizden) tanıdıklarınının portrelerini çizmiş. Kızım bu akşam görecek kitabı... Defterimden Portreler kitabı elime geçer geçmez ilk okuduğum şahsiyet Leo Tolstoy oldu ve Tolstoy'u "Anarşistlerin Babası" olarak adlandırmasını da sevdim İlber Ortaylı'nın. Kızımın ilk olarak hangi portreyi okuyacağını merak ediyorum doğrusu.
Hazır Leo Tolstoy'a değinmişken 5 Mart 2011'de kızımla birlikte gezdiğimiz Pera Müzesi'nde fotoğrafladığımız Nikolay Yaroşenko'nun Tolstoy portresini de "AY'dan İzlenimler"´e konuk edip, Savaş ve Barış'ı anımsamamak olmaz diyorum ! (Bakınız: Zamanının Rusya’sının benzersiz bir tablosu: Voyná i mir / Savaş ve Barış)Leo TolstoyLeo Tolstoy