4 Haziran 2012 Pazartesi

Michael Haneke'den "Aşk"

Cannes'da bu yıl yarışan filmlerden en çok merak ettiğim 81 yaşındaki Jean-Louis Trintignant (Z : Ölümsüz filminin gözüpek soruşturma savcısı olarak 1969'da Cannes'da en iyi erkek oyuncu ödülünü alan ama benim için her şeyden önce "Konformist" olan sevdiğim aktör) ile 85 yaşındaki Emmanuelle Riva (Hiroshima, Mon Amour / Hiroshima, My Love / Hiroşima, Sevgilim filminin hüzünlü aktrisi)'yı biraraya getiren Michael Haneke'nin Amour / Love / Aşk filmiydi. Altın Palmiye "Amour" filminin oldu. Neredeyse tüm filmleri tokat gibi suratınıza çarpan Haneke'nin aşk üzerine nasıl bir film çektiğini merakla bekliyorum. Jean-Louis Trintignant'ın bir söyleşide yönetmenle ilgili dediklerine de tamamen katılıyorum: "Haneke kadar talepkar bir yönetmenle karşılaşmamıştım." demiş Trintignant ve eklemiş: " Başından sonuna sinema nedir çok iyi biliyor ve filminin nasıl gözükeceği, gözükmesi gerektiğinin farkında. Bir Haneke filminde oynamak gerçekten çok zordu."
Haneke filminde oynamak ne kadar zordur elbette yorumda bulunamam ama çok iyi biliyorum ki bir Haneke filmini izlemek, hazmetmek, sindirmek de o kadar zor ! "Aşk" üzerine nasıl bir film çekmiş olabilir diye kafamda kurgular yaratıp beklemekten başka yapacak bir şey yok film sinemalarımızda vizyona girene dek... Ne yapalım, bekleyip göreceğim !
Bu arada, anlam dolu bakışlarıyla her iki oyuncunun da sözcüklere gereksinimi yok !
Amour