15 Haziran 2009 Pazartesi

"Marlon Brando: The Wild One"

The wild one!"Bu, korkunç bir hikayedir. Birçok Amerikan kasabasında meydana gelmesi mümkün değildir ama bu kasabada meydana gelmiştir. Böyle bir olayın tekrarlanmaması bir toplum sorumluluğudur. Benim için her şey bu yolda başladı. Olaylar nasıl gelişti, bilmiyorum. Ama bir daha olmayacağından eminim. Belki daha erken durdurabilirdim. Ama bela bir kez yola çıkmıştı ve beni de beraberinde sürüklüyordu. Daha çok o kızı hatırlıyorum......" diyen ana kahraman Johnny Strabler'ın sözleriyle başlar Laslo Benedek'in 1953 yapımı The Wild One / Kanlı Hücum filmi... Johnny Strabler'i canlandıran inanılmaz doğal oyunculuğuyla Marlon Brando'dur ve "Siyah Asiler Motosiklet Çetesi"(BRMC)nin lideri olarak pek ketum, pek asi ama bir o kadar da karizmatiktir! "Neye karşı isyandasınız?" sorusunu oldukça derin yanıtlar: "Aklına ne geliyor (sa)?"...
Bir zamanlar "Hala Hollywood'da bulunmamın tek nedeni parayı reddedecek ahlaki cesaretimin olmayışıdır." diyerek tüm dürüstlüğünü ortaya koymuş olan Marlon Brando'yu seviyorum.