24 Kasım 2011 Perşembe

Öğretmenler Günü

Bugün, yeni nesilleri yaratan, yaratmaya devam edecek olan sevgili öğretmenlerimizin günü.

Öğretmenler Günü vesilesiyle güzide kurumumuz Darphane’nin 1998 yılında bastırdığı, Cumhuriyetimizin en önemli öğretmenlerinden ve Milli Eğitim Bakanları’ndan Hasan Ali Yücel’in portresinin yer aldığı hatıra parayı günceme konuk ediyorum. 19 Aralık 1922'de öğretmenliğe başlayan Hasan Ali Yücel, 1934 yılında milletvekili seçilerek Meclis’e girmiş, 28 Aralık 1938’de Milli Eğitim Bakanı olmuştur. Yedi yıl beş ay sürdürdüğü bakanlık döneminde ünivesite reformu, Köy Enstitüleri’nin kurulması, dünya klasiklerinin çevrilerek Türkçe’ye kazandırılması, Devlet Konservatuarı’nın açılması gibi pek çok önemli iş gerçekleştirilmiştir.Hasan Ali YücelOğlu Can Yücel’in “Ben Hayatta En Çok Babamı Sevdim” şiirinde dediği gibi;”…. Çağın en güzel gözlü maarif müfettişi…”/ “…En son teftişine çıkana değin…” yaşamı boyunca eğitim için hep koşturup durmuştur.

.