29 Ocak 2013 Salı

Nära livet

Kızım doğduğunda, sevgili arkadaşım "Koyu Mavi"’nin söyledikleri o gün bugündür hiç aklımdan çıkmadı; “Hastahanedeyken hiç bir şey anlamıyorsun ama eve döndüğünüzde bu bebeğin hayatından hiç bir zaman çıkmayacağının farkına varıyorsun!”
Bir anne olarak, tamamı bir hastahanenin bir kaç odasında geçen, biri düşük yapmış, biri doğurmak üzere ve biri de biyolojik babası tarafından istenmeyen çocuğunu doğurup doğurmama kararsızlığındaki üç kadının öyküsünü Nära livet / Brink of Life / Yaşamın Eşiğinde filmiyle ölümsüzleştirmiş olan Ingmar Bergman’a tarafsız yaklaşmam mümkün olamazdı elbette. 1958 yılında Cannes Film Festivali’nde Ingmar Bergman’a “En İyi Yönetmen” ödülünü kazandıran Nära livet / Brink of Life / Yaşamın Eşiğinde filminin başrollerindeki dört kadın oyuncu da (düşük yapmış olan Ingrid Thulin, doğurmak üzere olan Eva Dahlbeck, gayrimeşru çocuğunu doğurup tek başına büyütme kararsızlığındaki Bibi Andersson ile hemşire rolündeki Barbro Hiort af Ornäs) “En İyi Kadın Oyuncu” ödülünü paylaşmışlar.
Tek mekanda, tamamen diyaloglara dayalı ve filmden çok bir tiyatro oyunu havasında olması kesinlikle engellememiş bir başyapıt olmasını Nära livet / Brink of Life / Yaşamın Eşiğinde filminin. Ingmar Bergman, her biri inanılmaz performans sergileyen oyuncularla yine harikalar yaratmış bu filminde.