28 Ocak 2010 Perşembe

Nazım Hikmet der ki; "...türkü söyleyerek geçiyorum Havana sokaklarından..."

Bir önceki Küba paraları ile ilgili girdimde sözü geçen "Küba Değiştirilebilir Pesosu" görselini ekleyerek arka yüzde yer alan Küba bağımsızlık savaşçısı, şair ve yazar José Martí (José Julián Martí Pérez)'yi Nazım Hikmet'in "Havana Röportajı"nda geçen dizeleriyle selamlıyorum;

"...
Dolaşıyorum Havana sokaklarında
Asfaltla ağaçları birbirine karıştırıyorum
Otomobillerle asfaltı birbirinden ayırt etmek olmuyor
Yağmurla güneşi, akbulutlarla masmavi yüzme havuzlarını
Kadınlarla yemişleri birbirine karıştırıyorum
Çocuk bahçeleriyle hürriyeti
Hürriyetle bu şehrin insanlarını birbirinden ayırt etmek olmuyor
Köylü analarla cumhurbaşkanı sarayını
birbirine karıştırıyorum
José Martí'nin anıtları heykelleri düşleriyle Fidel'in fotoğraflarını birbirine
Karıştırıyorum, hele taş basma resimlerini
Fidel'le türküleri birbirine karıştırıyorum
Enternasyonel marşıyla ça ça ça ile conga'yla Fidel'i
..."


Büyütmek için paralara tıklayınız.