Toplanabilen ya da biriktirilebilen nesnelerin saklanması, düzenlenmesi ile ilgili uğraş olarak kısaca tanımlanabilen “koleksiyonculuk” aslında başlıbaşına bir disiplin işidir. Öncelikle bilgi, sabır, süreklilik ve sonsuz bir tutku ister koleksiyonculuk. İstediğiniz bir parçaya ulaşmak için sabretmeniz gerekir, yeterli paranızın olması gerekir, elinize geçen fırsatların iyi değerlendirilmesi gerekir. Zor ama bir o kadar da keyifli bir uğraş koleksiyonculuk. Bir bakarsınız biriktirdikleriniz, topladıklarınız tüm yaşamınız olmuş ve koleksiyon/larınız uğruna değer verdiğiniz başka şeylerden, birlikte olduklarınızdan, eşinizden, dostunuzdan vazgeçmişsiniz.Pelin Esmer’in 2009 yapımı 11’e 10 Kala / 10 to 11 filminde anlattığı Mithat Bey görmüş geçirmiş, Amerika’da mühendislik eğitimi almış, eski yazıyı bilen, her şeyi kaydeden, hayata ve biriktirdiklerine sıkı sıkıya bağlı iflah olmaz bir koleksiyoncu. Senaryosunu da yazdığı 11’e 10 Kala yönetmenin ilk uzun metrajlı filmi ve öyküsünü aktardığı koleksiyoncu Mithat Bey’i canlandıran da kendi amcası Mithat Esmer. İlk olarak 2002 yılında tutkulu koleksiyoner amcasının yaşamını Koleksiyoncu / The Collector adlı belgeselle aktarmış izleyicilere yönetmen. 46 dakikalık belgeselde anlattığı eski gazetelerden el fenerine, ansiklopedilerden çakıya kadar her şeyi biriktiren, İstanbul'un çesitli mekanlarında gezip bir şeyler alan koleksiyoncu amcası 2009’da kurguladığı filminin temelini oluşturmuş.
Filmde öyküsüne odaklandığımız tutkulu koleksiyoner Mithat Bey dışında bir de Mithat Bey'in oturduğu apartmanın kapıcısı olan Ali var. Köyünden kalkıp ailesiyle birlikte İstanbul’a gelen ve Emniyet Apartmanı’na kapıcı olarak giren Ali’nin tüm hayatı çalıştığı, oturduğu apartman ve apartmanın çevresiyle sınırlıyken Mithat Bey’in artık yaşlılığı sebebiyle gidemediği mekanlara, semtlere Ali’yi göndermekle görevlendirmesi ona yeni ufuklar açıyor. Bu arada apartmanın diğer sakinlerinin bir yandan deprem korkusuyla bir yandan da daha değerli dairelere sahip olmak amacıyla apartmanı yıktırıp yenisini yaptırtmak arzuları Mithat Bey’in uğruna eşinden ayrıldığı koleksiyonları için ciddi bir tehdit oluyor. Binanın yıkılması durumunda Mithat Bey koleksiyonlarını dolayısıyla tüm emeklerini kaybetme tehlikesiyle karşı karşıyayken kapıcı Ali de hem oturduğu evini hem de işini kaybedecektir. Adı Emniyet olan apartman artık hem Mithat Bey hem de Ali için emniyetsiz bir yer haline dönüşmektedir.
Haziran 2009’da Cinedergi’deki röportajında 2002’de çektiği “Koleksiyoncu” belgeselinin konusunu geliştirerek 11’e 10 Kala’yı çekmesinin nedeni sorulduğunda, “Koleksiyoncu üzerine sorularım henüz bitmemişti. “ demiş Pelin Esmer. “Merakım dinmedi, dinene kadar da peşinden gitmem gerekiyordu. Çünkü sonuçta o film bir anlamda benim girizgâhımdı, bende daha çok soru oluşturdu ve o soruların cevabını bulmaya çalışmanın yolu da film yapmak. “ İyi ki merakının peşinden giderek bize tutkulu koleksiyoner Mithat Bey’i daha derinlemesine tanıtmış yönetmen. Kurguladığı apartman görevlisi (Mithat bey kapıcı demiyor hiçbir zaman, apartman görevlisi olarak tanımlıyor oturduğu Emniyet Apartmanı’nın kapıcısını) Ali ile de fırsatçıların her dem etrafımızda olduklarını, saf gibi görünen insanların nasıl açıkgöze dönüşebileceklerini çok güzel göstermiş bize.