17 Eylül 2009 Perşembe

Süt

Nar (Punica granatum)
Çarşıdan aldım 1 tane, eve geldim 1000 taneSemih Kaplanoğlu'nun Yumurta / Egg filminde izlediğimiz Yusuf'un gençliğine dönüyoruz Süt / Milk filmi ile. Oldukça dehşetli bir girişi var filmin yılan-süt ilişkisine bağlı olarak. Ama ben sütten, yılandan değil nardan bahsetmek istiyorum. Nar (Punica granatum); kendi güzel, rengi güzel, tadı güzel, pek yararlı bir meyvedir. Yemesi uğraş ister, özen ister. Üstelik bir inanca göre de cennetteki yasak meyve elma değil nardır! Filmde bir sahnede Yusuf belirgin bir hırsla, üstelik izleyenlerin ağzını sulandıracak bir iştahla nar yer. Semih Kaplanoğlu narla acaba Yusuf'un annesinin istasyon şefiyle olan yasak ilişkisine mi bir gönderme yapıyor? Bu ilişkiyi gözlemleyen ve ne yapacağını bilemez halde olan Yusuf'un hırsını yediği nardan mı çıkarttırıyor?

Süt

Bu arada, güncemdeki fotoğrafta yer alan narlar annemin yazevinin yan bahçesindeki güzelim nar ağacındaki narlardır. Annemin ayçiçekli salıncağında otururken karşımızdaki görüntü muhteşem nar ağacı olunca fotoğraflamak ayrı bir keyif veriyor.