7 Haziran 2010 Pazartesi

Denendi...

Bir önceki girdide Pardus 2009.1 üzerine güncelleme yaparak 2009.2'ye geçilebileceğini düşündüğümü ama henüz denemediğimi belirtmiştim. Denedim ve sorunsuzca güncelleme yapıldı.
Paket Yöneticisi üzerinden kapsamlı güncellemeler yapılmaya çalışıldığında, bazen sorunlar çıkabileceğini önceki deneyimlerimden bildiğim için, bu kez, "konsole" üzerinden "su" komutu ile "root" oldum. Görünmez "root" şifresini girdikten sonra "pisi up" komutunu girdim ve biraz beklemeden sonra, bağımlı paketler olduğu bildirilince ve onay istenince kısaca "evet" deyip geçtim... Bunun üzerine güncelleme yapılacak paketler ve bağımlıları indirildi. İndirme bitince, kuruluma geçildi. Bazı özel ayarlarım bozulur gibi olduysa da, güncelleme sonrası yeniden bilgisayarı başlatınca bir bozulma olmadığı görüldü... Bir-iki masaüstü kısayolun adresi değiştiğinden, bunları yeniden oluşturmak dışında, "angarya" bir durum da hasıl olmadı!
Şu an "Geronticus eremita" üzerinden bu girdiyi yazarken, az önce çektiğim iki masaüstü ekran görüntüsünün resmini de yüklüyorum...
Kod adı : Kelaynak
Gene de meraklısına "temiz kurulum"´un daha iyi bir seçenek olduğunu belirtmeliyim.
`Geronticus eremita´ masaüstü ekran görüntüm...