21 Haziran 2010 Pazartesi

“Hiç Konuşmadan Anlaşabilir miyiz? “

Annemin yazevine eğer otobüsle gidiyorsak, (artık ezberlemiş bile olsam) yol boyunca geçilen köyleri, kasabaları, siteleri, ayçiçeği tarlalarını, zeytin ağaçlarını, kısaca salt dışarısını izlerim. Ya da kızımla birlikte yaptığımız Cumartesi günkü yolculuğumuza dek izlerdim ! Artık otobüs firmaları oldukça gelişmişler. Otobüs koltuklarının arkalarındaki bireysel ekranlarda belgeselden televizyon kanallarına, yabancı filmlerden yerli filmlere, müzikten bilgisayar oyunlarına dek geniş bir yelpazede kendinize uygun bir seçenek bulabiliyorsunuz. Kimseyi rahatsız etmeden kulaklıkla izleyip dinleyebiliyorsunuz ne seçtiyseniz. ("Yerli Film Drama" başlangıç ekranını ve seçtiğim filmi fotoğrafladım ekrandan elbette.)Seç bakalım dilediğini !Ekrandaki drama bölümünde dört yerli film seçeneğinden henüz izlemediğim ama merak ettiğim İlksen Başarır’ın 2009 yapımı Başka Dilde Aşk / Love in Another Language filminin olduğunu görünce oldukça sevindim.Başka Dilde AşkBaşka Dilde Aşk , yönetmen İlksen Başarır’ın ilk filmi. Senaryo kendisine ve filmdeki ana karakterlerden işitme engelli Onur’u canlandıran Mert Fırat’a ait. Günlük hayatımızın içerisinde pek fark etmiyoruz işitme engellileri, oysa ülkemizde işitme engellilerin sayısı yaklaşık üçbuçuk milyon civarındaymış. İşitme engelli Onur’un bir çağrı merkezinde çalışan Zeynep’e (Saadet Işıl Aksoy canlandırıyor bu rolü) aşık olması ve çağrı merkezi çalışanlarının sorunlarına işitme engelli biri olarak destek olmaya çalışması hayli ironik olmuş.Onur ve Zeynep konuşmadan anlaşabilecekler mi ?Konuşarak iletişemeyen insanlar arasında hiç konuşmadan anlaşmaya, işaret diliyle birbirlerini çözmeye çalışıyor Onur ve Zeynep. Konuşmayan bir erkek, Zeynep'in hayatının aşkı olacak mı diye merakla, hiç sıkılmadan izliyorsunuz bu samimi filmi. Barındırdığı pek çok hoş ayrıntıyla farklı bir aşk filmi olmuş bence Başka Dilde Aşk . Ayrıca içinden çok güzel dizeler geçiyor ve Louis Aragon’un filmin içinden geçen o güzel dizeleriyle noktalıyorum günce notlarımı.

….
Sana büyük bir sır söyleyeceğim
Korkuyorum senden
Korkuyorum yanın sıra gidenden
Pencerelere doğru akşam üzeri
El kol oynatışından, söylenmeyen sözlerden
Korkuyorum hızlı ve yavaş zamandan korkuyorum senden
Sana büyük bir sır söyleyeceğim
Kapat kapıları
Ölmek daha kolaydır sevmekten
Bundandır işte benim yaşamaya katlanmam
Sevgilim.

Louis Aragon