15 Aralık 2009 Salı

Barcelona'dan Kişisel Müzeme Gelen Gizemli İguana

Parc Guell'deki İguanaBarcelona'da yaşayan zengin Kont Eusebi Guell gücünü simgeleyecek bir “şehir parkı” tasarlaması için ünlü İspanyol mimar Antoni Gaudi'ye başvurduğunda yıl 1900 imiş. Parc Guell'in inşası tamamlandığında Gaudi ve işvereni Eusebi Guell parkta dolaşırken Gaudi'nin Guell'e; “Kimi zaman, sadece ikimizin, bu mimariden hoşlanan insanlar olduğumuzu düşünüyorum”... dediğini ve Guell'in de hemen şöyle yanıtladığı söylene gelmiştir; “Ben senin mimarlığını sevmiyorum, sadece saygı duyuyorum!”

Öyle ya da böyle Antoni Gaudi'nin Barcelona'ya katkıları yadsınamaz. Hatta Barcelona'nın bu kadar sihirli bir şehir olmasında en önemli unsurlardan biri O'nun yarattığı eserler.
Sevgili arkadaşlarım, sihirli şehir Barcelona'dan bana Antoni Gaudi'nin tasarladığı Parc Guell'de yer alan ve artık Barcelona'nın simgelerinden biri olan iguananın seramik heykelini getirmişler, ne iyi etmişler. Kişisel müzeme yerleştirdiğim iguananın elbette ilk anımsattığı Barcelona sonra da John Huston'un 1964 yapımı The Night of the Iguana / İguana Geceleri isimli dramatik filmi.