11 Aralık 2009 Cuma

Jeff Buckley'den dinliyoruz: "Grace"

Jeff Buckley
Jeff Buckley, Grace şarkısına "There's the moon asking to stay..." diye başlar; "İşte Ay, kalmamı isteyen..."

1994'te, yani tam 15 yıl önce, genç şarkıcı Jeff Buckley ilk albümü olan 'Grace' ile oldukça ses getirir ve dünyanın farklı yerlerini albümle aynı isimdeki bir turne ile dolaşarak şarkılarını paylaşır. 1997'de çok genç yaşta ölen Jeff Buckley’nin turne performansları 15. yıl şerefine özel bir DVD (Grace Around the World) halinde hazırlandı.

"Grace" albümünde yer alan sözleri James Shelton'a ait "Lilac Wine" şarkısının Jeff Buckley tarafından yapılmış yorumunun bugüne dek bu şarkı için yapılan tüm yorumların en iyisi olduğunu düşünüyorum. Aslında bir Nina Simone şarkısıdır!
Lilac Wine

I lost myself on a cool damp night
I gave myself in that misty light
was hypnotized by a strange delight
under a lilac tree
I made wine from the lilac tree
put my heart in its recipe
It makes me see what I want to see
and be what I want to be
When I think more than I want to think
I do things I never should do
I drink much more than I ought to drink
Because it brings me back you...

Lilac wine is sweet and heady, like my love
Lilac wine, I feel unsteady, like my love
Listen to me... I cannot see clearly
Isn't that she coming to me nearly here?
Lilac wine is sweet and heady, where's my love?
Lilac wine, I feel unsteady, where's my love?
Listen to me, why is everything so hazy?
Isn't that she, or am I just going crazy, dear?
Lilac Wine, I feel unready for my love,
feel unready for my love.

~ ~ ~

Leylâk Şarabı

Serin, nemli bir gecede kaybettim kendimi
Bıraktım o sisli puslu ışığa
Bir leylâk ağacının altında
Tuhaf bir zevkle uyuştum
O leylâk ağacından şarap yaptım
Tarifine kalbimi kattım
Çünkü görmek istediklerimi gösteriyor bana
ve götürüyor olmak istediğim yere
Düşünmek istediğimden fazla düşündüğümde
hiç yapmamam gereken şeyler yapıyorum
Lüzumundan fazla içiyorum
çünkü geri getiriyor bana seni...

Leylâk şarabı tatlı ve inatçı, aşkım gibi
Aşkım gibi kararsız hissediyorum leylâk şarabı
Beni dinle ... Açıkça göremiyorum
Beni görmeye gelen O değil mi??
Leylâk şarabı tatlı ve inatçı, aşkım nerede?
Aşkım gibi kararsız hissediyorum leylâk şarabı
Dinle beni, neden her şey bu kadar bulanık?
Gelen O değil mi yoksa ben mi deliriyorum?
Leylâk şarabı, aşkım için hazır değilim
hazırlıksız hissediyorum kendimi...


Yağmur var dışarıda... Derinden gelen şarkılar güzel... Uzaklara alıp götürüyorlar... Dinliyorum ve 90'lı yıllarımı anımsıyorum yeniden.
Leylâk...