9 Aralık 2009 Çarşamba

Mulatu Astatke'den dinliyoruz: "Yègellé Tezeta"

Jim Jarmusch'un 2005 yapımı, Jean Eustache'a adadığı Broken Flowers/ Kırık Çiçekler filmi sadece Bill Murray'ın performansıyla değil, Ethio-Jazz (Etyo-Caz)'ın babası Mulatu Astatke'nin muhteşem müzikleriyle de anımsadığım, anımsayacağım bir filmdir.

Mulatu AstatkeJim Jarmusch’un Broken Flowers filminde müziklerini kullanmak istemesi, 1943 Etiyopya (Habeşistan) doğumlu Mulatu Astatke'nin müziği için dönüm noktası olmuş. Mulatu Astatke The Fader Magazine 'de Jim Jarmusch'la biraraya gelişini şöyle anlatıyor: "New York’ta, Winter Garden denilen bir yerde çalıyordum. Bir gün öğleden sonra Jim Jarmusch’un sekreteri beni aradı. Jim Jarmusch ve bütün ekip olarak bugünkü konsere geleceğiz dedi. Jim Jarmusch’un kim olduğunu bilmiyordum, buyrun elbette dedim. Çok güzel bir konser oldu. Tüm biletler satılmıştı. Konser bitince Jim sahne arkasına geldi. Benim müziğimi dinlediğini, çok sevdiğini ve filminde kullanıp kullanamayacağını sordu. Ben de tamam dedim istediğin gibi olsun. Ülkeme döndüm. İki ay içinde tekrar benimle temas kurdular ve Broken Flowers için müzikler oluşturuldu."

Ethio-JazzMulatu Astatke'nin ismini koyduğu Ethio-Jazz, Broken Flowers filmi ile geniş kitlelere ulaşır. Ethiopiques Vol.:4'da yer alan Yègellé Tezeta , Yèkèrmo Sèw ve Gubèlyé parçaları Broken Flowers filminin müzikleri arasına girer.
Soundtrack'ta yeralan diğer parçalar da birbirinden güzeldir; heyhat, Astatke'nin yeri başkadır! Filmde hayattan bıkmış, tükenmiş, tepkisiz, ruhsuz Bill Murray, yol boyunca Mulatu Astatke ezgilerini dinler. Siz de kendinizi yolda hissedersiniz, gözlerinizi kaparsınız ve mutlu olursunuz.
Sahiden !

Broken Flowers - Soundtrack